Volkswagen: Manažerské a etické výzvy
Czechoslovak Group rozšiřuje představenstvo a mění komunikaci s Kotera ze Škoda Auto
Obsah této stránky je strojově generovaný pomocí pokročilých systémů umělé inteligence (AI). Neprošel redakčním zpracováním a může obsahovat chyby nebo nepřesnosti.
Co se děje?
Nejnověji byl Tomáš Kotera, původně vedoucí komunikace ve Škoda Auto, jmenován ředitelem komunikace a marketingu ve skupině Czechoslovak Group; zároveň Czechoslovak Group rozšířila představenstvo o dvě nové členky [5].
Dřívější vývoj ukazuje, že Škoda Auto vykazuje solidní ziskovost s provozní marží kolem 7,5 %, zatímco mateřský Volkswagen čelí obtížím v řízení a komplikovanému předávání funkcí, které snižují jeho výkon [1].
Volkswagen se dále potýká s důsledky kauzy falšování emisních testů: německý soud potrestal čtyři bývalé manažery, dva nepodmíněnými a dva podmíněnými tresty, což znovu upozornilo na problémy v oblasti řízení a compliance v koncernu [2].
Akademický výzkum navíc ukázal, že i čestní zaměstnanci mohou přehlížet podvody kolegů, pokud z toho profituje tým, což poskytuje rámec pro pochopení kulturních a organizačních mechanismů tolerance neetického chování ve firmách jako Volkswagen či Škoda Auto [3].
Zdroje:
Czechoslovak Group rozšiřuje představenstvo a mění komunikaci s Kotera ze Škoda Auto

Přehled citací
V současné době je problém ve Wolfsburgu, ne u nás. Naopak my nyní ukazujeme, jak se věci mají dělat správně
Jste jediní, kdo zcela bezpečně plní všechny charty a úkoly s výsledky, které posilují koncern Volkswagen
Někdy je to ale nad naše síly
Kdo si polepší, kdo tratí?
Volkswagen (koncern)
Koncern čelí dlouhodobému poklesu ziskovosti, plánuje drastické úspory a restrukturalizace včetně uzavírání továren a propouštění; reputační a právní rizika z Dieselgate přetrvávají.
Akcionáři Volkswagenu (investor_group)
Čelí výrazné ztrátě hodnoty, nejistotě ohledně pokut a rezerv; tlak na vedení a restrukturalizaci koncernu zvyšuje riziko kapitálových ztrát.
Škoda Auto
Mladoboleslavská automobilka dosahuje vyšší marže a zisku než hlavní značka koncernu, zachovává investice a zaměstnanost; stává se tahounem koncernu.
Odbory Volkswagen (IG Metall / podnikové odbory)
Silný hráč bránící zaměstnanost a kolektivní smlouvy; mohou blokovat razantní úspory, zároveň čelí tlaku na dohodu o snižování stavů.
Zaměstnanci Škoda Auto
Relativně bezpečná pozice díky dobrým výsledkům Škody, ale čelí tlaku koncernu na likviditu a možnostem škrtů v budoucnu; riziko přetahování investic do centrály.
Jaroslav Povšík (person)
Škodovácký odborář kritizuje vedení VW a varuje před přesměrováním zdrojů z Škody do centrály; ovlivňuje veřejnou a odborářskou agendu.
Dodavatelé automobilového průmyslu v Česku (industry_group)
Mohou být citliví na propad objednávek a na přerozdělování nákladů v koncernu; pokuty nebo škrty u VW by se mohly promítnout do cen a plateb dodavatelům.
Evropská komise (institution)
Regulace a směrnice (emise, ESG) zvyšují tlak na automobilky; zároveň Komise pracuje na pravidlech, která omezí greenwashing a nastaví jasná pravidla pro obnovu průmyslu.
Dříve jsme psali...
Škoda Auto mění vedoucího komunikace, Tomáše Koteru nahrazuje Jozef Baláž

Výzkum VŠE odhalil, proč firmy tolerují nečestné zaměstnance

Soud v Německu poslal manažery VW za falšování emisních testů do vězení

Škoda Auto táhne koncern VW, zatímco mateřská firma se potápí v problémech

7,5%
Marže Škoda Auto
(22. 5. 2025)
0,5%
Marže Volkswagen Q1
(22. 5. 2025)
2,19 mld. €
Čistý zisk koncernu
(22. 5. 2025)
10 mld. €
Úspory do 2026 (cíl)
(22. 5. 2025)
11 mil.
Vozů s Dieselgate SW
(26. 5. 2025)
526,1 mil. €
Čistý zisk CSG (ročně)
(1. 10. 2025)
Co a kdy?
Volkswagen: Mistr lidových vozů s bohatou historií a globálním dosahem
Volkswagen AG, známý jako VW, je přední německá automobilka se sídlem ve Wolfsburgu, která vznikla v roce 1937 s posláním vyrábět dostupný lidový vůz pro široké vrstvy obyvatelstva.
Značka Volkswagen proslula ikonickými modely jako Brouk, Golf, Passat či Transporter, které se staly v různých obdobích základem jejího úspěchu a masové motorizace. Firma prošla dlouhým vývojem od válečné produkce přes rozsáhlou expanzi, vývoj nových modelů až po současné snahy o přechod k elektromobilitě, kde představila například elektromobil ID.3.
Volkswagen Group je globální koncern s rozsáhlými výrobními závody nejen v Německu, ale také v Argentině, Číně, Mexiku, Brazílii či dalších zemích, a vlastní několik známých automobilek včetně Škody Auto či Audi. V minulosti čelil i skandálu s falšováním emisí, který výrazně zasáhl jeho image i vedení firmy.
Dnes Volkswagen nabízí širokou škálu modelů od malých městských vozů až po luxusní sedan či užitkové dodávky. Je jednou z největších světových automobilek, jejíž tradice, inovace a přizpůsobení trhu ji udržují v popředí automobilového průmyslu.
Volkswagen
značka automobilů Volkswagen AG
Země: Německo
Založil: German Labor Front
CEO: Thomas Schäfer (1. července 2022 - dosud)
Sídlo: Wolfsburg
Výnosy: 322.28 mld. (2023)
Čistý zisk: 17.93 mld. (2023)
Web: https://www.vw.com/
Data pocházejí z datové položky WikiData
Kvíz: Důsledky Dieselgate a současné změny ve Volkswagen/Škoda/Czechoslovak Group
Škoda Auto
český výrobce automobilů se sídlem v Mladé Boleslavi
Země: Česko
Založil: Václav Laurin
CEO: Klaus Zellmer (2022 - dosud)
IČO: 00177041
DIČ: CZ00177041
Zaměstnanci: 35.44 (leden 2020)
Sídlo: Mladá Boleslav
Výnosy: 424.29 mld. (leden 2020)
Čistý zisk: 15.18 mld. (leden 2020)
Bilance: 227.98 mld. (31. prosince 2020)
Data pocházejí z datové položky WikiData
Czechoslovak Group
firma v České republice
Země: Česko
Založil: Jaroslav Strnad
CEO: Michal Strnad (2015 - dosud)
IČO: 03472302
Zaměstnanci: 5.72 (31. prosince 2023)
Sídlo: Praha (1. dubna 2024 - dosud)
Výnosy: 1.73 mld. (2023)
Čistý zisk: 210.21 mil. (2023)
Bilance: 3.35 mld. (31. prosince 2023)
Data pocházejí z datové položky WikiData
Strojově generováno
Veškerý obsah této stránky je strojově generovaný pomocí pokročilých systémů umělé inteligence (AI). Neprošel redakčním zpracováním a může obsahovat chyby nebo nepřesnosti. Je určen pro získání rychlého přehledu a orientace. Ověřené informace naleznete v původních článcích Hospodářských novin, které jsou uvedené v odkazech u jednotlivých témat.
Poslední aktualizace: 3. 10. 2025 0:48:22