Dopravní strategie Prahy do roku 2050 a její současné výzvy
Středočeský kraj zdraží jízdné, Praha ale nemá jasnou dopravní strategii
Obsah této stránky je strojově generovaný pomocí pokročilých systémů umělé inteligence (AI). Neprošel redakčním zpracováním a může obsahovat chyby nebo nepřesnosti.
Co se děje?
Praha plánuje do roku 2050 zásadně rozšířit svou kolejovou dopravu, což zahrnuje vysokorychlostní tratě do Drážďan, Vratislavi a Vídně, a novou linku metra D pro jih města[1]. Tyto změny mají zlepšit udržitelnost dopravy a snížit emise CO2[1]. Přesto město stále nemá vyřešené základní dopravní problémy, jako jsou P+R parkoviště a jasná strategie pro metro D[2]. Středočeský kraj plánuje zvýšit ceny jízdného, což může ovlivnit cestování do Prahy[2].
Zdroje:
Středočeský kraj zdraží jízdné, Praha ale nemá jasnou dopravní strategii

Dříve jsme psali...
Praha do roku 2050 výrazně rozšíří síť vlaků, metra a tramvají pro udržitelnější dopravu

Kvíz: Rozšíření kolejové dopravy v Praze do roku 2050
Česko
stát ve střední Evropě
Kontinent: Evropa
Hlavní město: Praha
Rozloha: 78.87 tis. km²
Populace: 10.91 mil. (leden 2025)
Měna: koruna česká (8. února 1993 - dosud)
HDP: 250.68 mld. CZK (leden 2019)
Data pocházejí z datové položky WikiData
Strojově generováno
Veškerý obsah této stránky je strojově generovaný pomocí pokročilých systémů umělé inteligence (AI). Neprošel redakčním zpracováním a může obsahovat chyby nebo nepřesnosti. Je určen pro získání rychlého přehledu a orientace. Ověřené informace naleznete v původních článcích Hospodářských novin, které jsou uvedené v odkazech u jednotlivých témat.
Poslední aktualizace: 3. 10. 2025 4:36:58