Fenomen ghostingu u Generace Z při nástupu do zaměstnání

Generace Z volí ghosting místo nových pracovních začátků, viní přetvářku firem

Mizící téma o společnosti

Obsah této stránky je strojově generovaný pomocí pokročilých systémů umělé inteligence (AI). Neprošel redakčním zpracováním a může obsahovat chyby nebo nepřesnosti.

2 minuty čtení
Co se děje?

Generace Z a částečně mileniálové se stále častěji uchylují k ghostingu firem, kdy se neoprávěně nedostaví nastoupit do nového zaměstnání a nereagují na komunikaci ze strany zaměstnavatelů. Tento trend je patrný především u juniorských pozic, u kterých kandidáti obvykle obdrží několik nabídek a zvolí jednu, aniž by informovali ostatní společnosti. Podle české agentury Grafton předčasně opouští výběrové řízení téměř 40 % lidí do 45 let, což poukazuje na zvyšující se frustraci mezi uchazeči. Odborníci vidí nejčastější důvody v nereálných očekáváních ohledně pracovních podmínek a pozic, které firmy vytvářejí.

Zdroje:

    Nejnovější
    Generace Z volí ghosting místo nových pracovních začátků, viní přetvářku firem
    02. 10. 2025: Mladí uchazeči z generace Z častěji ignorují firmy po dohodnutém nástupu, čímž signalizují frustraci z náborových procesů a firemní neupřímnosti.
    Kontext
    Dříve jsme psali...
    Generuji historický kontext...
    Generuji vysvětlení pojmů...
    Generuji kvíz...
    Grafton Recruitment

    česká společnost

    Země: Česko

    IČO: 62583344

    Sídlo: Praha

    Data pocházejí z datové položky WikiData

    Strojově generováno

    Veškerý obsah této stránky je strojově generovaný pomocí pokročilých systémů umělé inteligence (AI). Neprošel redakčním zpracováním a může obsahovat chyby nebo nepřesnosti. Je určen pro získání rychlého přehledu a orientace. Ověřené informace naleznete v původních článcích Hospodářských novin, které jsou uvedené v odkazech u jednotlivých témat.

    Poslední aktualizace: 3. 10. 2025 6:02:49