Rekonstrukce nádraží a železniční infrastruktury v ČR

Rekonstrukce trati Bubny–Výstaviště v Praze s účastí ministra Kupky finišuje po dvou a půl letech.

Uzavřené téma o současném dění

Obsah této stránky je strojově generovaný pomocí pokročilých systémů umělé inteligence (AI). Neprošel redakčním zpracováním a může obsahovat chyby nebo nepřesnosti.

2 minuty čtení
Co se děje?

Správa železnic získala stavební povolení na rozsáhlou rekonstrukci nádraží v Hradci Králové, která zahrnuje modernizaci tratě směrem na Pardubice a stavbu druhé koleje do Opatovic. Celé nádraží projde přeměnou včetně nových nástupišť, podchodů a výstavby parkoviště a cyklověží. Město Hradec Králové přispěje 180 milionů korun na úpravu podjezdu na Gočárově třídě a celkové náklady projektu se odhadují na 12,2 miliardy korun. Stavba by měla začít do konce roku 2025 a dokončena by měla být do konce roku 2030[1].

Projekt rekonstrukce železniční trati Bubny–Výstaviště v Praze byl úspěšně dokončen po dvou a půl letech. Vlaky z Kralup a Kladna se po skoro 27 měsících vracejí na Masarykovo nádraží, ale dokončení rychlodráhy na letiště je stále vzdálené[2].

Zdroje:

  1. Dvanáct miliard je připraveno, zásadní rekonstrukce nádraží v Hradci Králové a části tratě do Pardubic dostala povolení

  2. Další část "rychlodráhy" na pražské letiště je skoro hotová, nepříjemné výluky skončí. Dokončení tratě je ale daleko

Nejnovější
Rekonstrukce trati Bubny–Výstaviště v Praze s účastí ministra Kupky finišuje po dvou a půl letech.
31. 7. 2025: Vlaky z Kralup a Kladna se po skoro 27 měsících vracejí na Masarykovo nádraží, ale dokončení rychlodráhy na letiště je stále vzdálené.
Řeklo se...
Přehled citací
1 Vysoký dopad
28. července 2025
Tuto trať budeme využívat jako odklonovou při mimořádnostech na hlavním koridoru
2 Střední dopad
28. července 2025
Je dokončena projektová dokumentace a současně probíhá veřejná zakázka na realizaci. Smlouva s vybraným zhotovitelem bude uzavřena po vydání pravomocného rozhodnutí o povolení záměru
3 Střední dopad
28. července 2025
Zahájení stavby se předpokládá do konce roku 2025. Ukončení, včetně zprovoznění ETCS, do konce roku 2030
Kontext
Dříve jsme psali...
Správa železnic získala povolení pro rekonstrukci nádraží v Hradci Králové
Rekonstrukce nádraží v Hradci Králové a stavba druhé koleje na Pardubice získaly stavební povolení a mají rozpočet 12,2 miliardy korun.  Jak promění Hradec?
Fakta
💰

12,2 mld. Kč

Náklady na rekonstrukci
(28. 7. 2025)

📅

do konce 2030

Dokončení rekonstrukce
(28. 7. 2025)

📊

přes 21 km

Délka nové koleje
(28. 7. 2025)

💰

5,6 mld. Kč

Náklady na rekonstrukci tratě
(31. 7. 2025)

📊

asi 15%

Hotovo z rychlodráhy
(31. 7. 2025)

📅

2027-2028

Zahájení stavby úseků
(31. 7. 2025)

Události
Co a kdy?
28. července 2025
Správa železnic získala stavební povolení pro rekonstrukci nádraží v Hradci Králové a stavbu druhé koleje směrem na Pardubice
září 2025
Očekává se nabytí právní moci stavebního povolení pro rekonstrukci nádraží v Hradci Králové
31. července 2025
Dokončení rekonstrukce trati Bubny–Výstaviště po více než dvou a půl letech, nové stanice Praha-Bubny a Výstaviště zpřístupněny
v letech 2027 a 2028
Plánovaný začátek stavby pěti úseků rychlodráhy mezi Výstavištěm a letištěm v Praze
v roce 2030
Plánované dokončení rekonstrukce nádraží v Hradci Králové včetně zprovoznění systému ETCS a také dokončení celé rychlodráhy na letiště v Praze
Otestujte se
Kvíz: Rekonstrukce železniční infrastruktury v Hradci Králové a Praze
Česko

stát ve střední Evropě

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/cb/Flag_of_the_Czech_Republic.svg

Kontinent: Evropa

Hlavní město: Praha

Rozloha: 78.87 tis. km²

Populace: 10.91 mil. (leden 2025)

Měna: koruna česká (8. února 1993 - dosud)

HDP: 250.68 mld. CZK (leden 2019)

Data pocházejí z datové položky WikiData

Strojově generováno

Veškerý obsah této stránky je strojově generovaný pomocí pokročilých systémů umělé inteligence (AI). Neprošel redakčním zpracováním a může obsahovat chyby nebo nepřesnosti. Je určen pro získání rychlého přehledu a orientace. Ověřené informace naleznete v původních článcích Hospodářských novin, které jsou uvedené v odkazech u jednotlivých témat.

Poslední aktualizace: 3. 10. 2025 4:21:05