Výzvy čínských firem na globálních trzích
Postavička Labubu slaví deset let a vstupuje do luxusní módy s Moynat
Obsah této stránky je strojově generovaný pomocí pokročilých systémů umělé inteligence (AI). Neprošel redakčním zpracováním a může obsahovat chyby nebo nepřesnosti.
Co se děje?
Čínské figurky Labubu, vytvořené společností Pop Mart, se staly globálním fenoménem, ačkoliv čelily americkým clům. Od svého uvedení v roce 2023 si získaly značnou popularitu i přes obchodní překážky. Limitované edice dosahovaly cen až 33 000 korun a vyvolaly sběratelskou horečku s frontami před obchody. Rekordní prodeje Pop Martu přinesly příjmy ve výši 400 milionů dolarů, což byl meziroční nárůst o 726 procent[1]. Čínské firmy jako Pop Mart, Xiaomi a BYD pokračují v expanzi na mezinárodní trhy a stávají se klíčovými hráči v hračkách, elektronice i automobilovém průmyslu[2]. Navzdory obchodním bariérám, vstoupilo na americké burzy letos 36 čínských firem a více než 40 čeká na schválení, což ukazuje na snahu čínských společností přizpůsobit se a expandovat v reakci na přísnější regulace v Číně[3].
Nadšení kolem figurek Labubu však ochabuje, i když Pop Mart oznámil spolupráci s luxusní značkou Moynat. Společnost čelí poklesu zájmu i cen akcií, což signalizuje výzvy při udržování růstu a přítomnosti na trhu navzdory minulým úspěchům[4].
Zdroje:
Postavička Labubu slaví deset let a vstupuje do luxusní módy s Moynat

Přehled citací
Veselý vzhled Labubu nám připomíná, že ať už čelíme jakýmkoli výzvám, úsměv nám může zvednout náladu a dovést nás ke štěstí,
JisuLife se připojila ke značkám jako BYD nebo Labubu, které zapracovaly na svém designu, zlepšily kontrolu kvality, marketing a celkové řízení,
Kdo si polepší, kdo tratí?
Pop Mart
Rychlý růst poptávky po figurkách Labubu významně zvýšil tržby a umožnil expanzi na zahraniční trhy, zároveň firma čelí regulačním a obchodním rizikům (cla, volatilita poptávky).
Mezinárodní investoři do čínských akcií
Investoři láká potenciál vysokých výnosů z růstu čínských společností, zároveň však čelí výrazným politickým a regulačním rizikům ovlivňujícím ocenění a likviditu pořadí akcií.
Kasing Lung
Autor postaviček Labubu získal mezinárodní uznání a licenční příležitosti, což mu otevřelo nové komerční spolupráce mimo tradiční hračkářský trh.
Sběratelé Labubu
Komunita fanoušků posílila poptávku a sekundární trhy, ale je vystavena volatilitě cen a riziku poklesu zajímavosti nových edic.
Americké a evropské regulační orgány
Záměry a kroky USA a EU směrem k utěsnění celních a digitálních mezer mají za cíl ochránit státní rozpočty a regulovat online trh, což je pro ně pozitivní.
Čínské spotřebitelské značky a e‑commerce hráči
Mnohé čínské značky rychle expandují díky e‑commerce, digitálnímu marketingu a nízkým nákladům, získávají významné tržní podíly v zahraničí, ale narážejí i na geopolitická a regulační omezení.
Západní luxusní značky
Západní luxusní firmy čelí poklesu poptávky na čínském trhu kvůli kombinaci ekonomického zpomalení a kulturních omezení, což snižuje jejich tržby a vyvíjí tlak na strategii v regionech.
Dříve jsme psali...
Rekordní počet čínských firem letos míří na americké burzy kvůli přísnějším pravidlům v Číně

Čínské firmy jako Pop Mart, Xiaomi a BYD dobývají globální trhy a sponzorují velké sportovní akce.

Čínské plyšové příšerky Labubu dobývají svět navzdory americkým clům

Příbuzná témata
International Comparison
Historický kontext
Vysvětlení pojmů
Kvíz: Čínské figurky Labubu a expanze Pop Martu
Pop Mart
Chinese toy company
Data pocházejí z datové položky WikiData
Xiaomi
čínský výrobce spotřební elektroniky
Země: Čína
Založil: Lei Jun
CEO: Lei Jun (2010 - dosud)
Zaměstnanci: 16.68 (31. prosince 2018)
Sídlo: Peking
Čistý zisk: 13.48 mld. (2018)
Bilance: 253.68 mld. (2020)
Web: https://www.mi.com/
Data pocházejí z datové položky WikiData
Čína
stát ve východní Asii
Kontinent: Asie
Hlavní město: Peking (1. října 1949 - dosud)
Rozloha: 9.6 mil. km²
Populace: 1.44 mld. (2021)
Měna: čínský jüan
HDP: 17.96 bil. CNY (2022)
Data pocházejí z datové položky WikiData
Strojově generováno
Veškerý obsah této stránky je strojově generovaný pomocí pokročilých systémů umělé inteligence (AI). Neprošel redakčním zpracováním a může obsahovat chyby nebo nepřesnosti. Je určen pro získání rychlého přehledu a orientace. Ověřené informace naleznete v původních článcích Hospodářských novin, které jsou uvedené v odkazech u jednotlivých témat.
Poslední aktualizace: 3. 10. 2025 4:21:22