Personální změny ve vedení Renaultu a Keringu

Katrin Adtová přebírá Dacii a připravuje ji na éru elektromobilů do roku 2035

Mizící téma o lidech a firmě

Obsah této stránky je strojově generovaný pomocí pokročilých systémů umělé inteligence (AI). Neprošel redakčním zpracováním a může obsahovat chyby nebo nepřesnosti.

2 minuty čtení
Co se děje?

Katrin Adtová převzala vedení značky Dacia a deklaruje strategii zaměřenou na dostupnou elektromobilitu s cílem připravit značku na éru po skončení výroby spalovacích motorů do roku 2035; její zkušenosti z Mercedesu mají podpořit technické a produktové přizpůsobení této transformace [3].

Luca de Meo v polovině června 2025 oznámil odchod z funkce generálního ředitele Renaultu a přechod do módního konglomerátu Kering, kde má vést skupinu po dlouhém období pod vedením Françoise‑Henriho Pinaulta; jeho odchod byl potvrzen v původní zprávě z června 2025 [1].

V Renaultu současně proběhly další personální změny: Denis Le Vot opustil post šéfa Dacie k 1. září 2025 po neúspěšné snaze získat post generálního ředitele skupiny a na jeho místo byla jmenována Katrin Adtová z Mercedesu; tato změna byla oznámena v září 2025 [2].

Vývoj tématu: původní článek popisoval především přechod de Mea do Keringu a jeho úlohu v obnovení módních značek, následné články doplnily kontext v Renaultu a konečně nejnovější článek konkretizuje strategii nové šéfky Dacie směrem k elektromobilitě do roku 2035; všechny kroky potvrzují přesun klíčových manažerských kapacit mezi automobilovým a módním sektorem a posun strategických priorit u Dacie [1][2][3].

Zdroje:

  1. Dacii přináším zkušenosti z Mercedesu, říká její nová šéfka. Na konec spalovacích motorů je automobilka připravená

  2. Z krizí zmítané značky vytvořil lídra trhu. Teď šéf Renaultu Luca de Meo překvapivě končí a míří do světa módy

  3. Zemětřesení v Renaultu pokračuje. Úspěšný šéf Dacie musel skončit, značka byla až moc samostatná

Nejnovější
Katrin Adtová přebírá Dacii a připravuje ji na éru elektromobilů do roku 2035
06. 10. 2025: Nová šéfka Dacie Katrin Adtová přináší zkušenosti z Mercedesu a plánuje rozvoj značky s důrazem na dostupnou elektromobilitu a připravenost na konec spalovacích motorů.
Řeklo se...
Přehled citací
1 Střední dopad
6. října 2025
Mám štěstí, že přicházím ke značce, která je úspěšná. Zároveň je však výzvou, udržet si úspěch i v budoucnu
2 Vysoký dopad
2. září 2025
Nastal čas rozloučit se. Rozhodl jsem se opustit skupinu Renault a zaměřit se na vlastní projekty
3 Vysoký dopad
16. června 2025
Přišel čas na nová dobrodružství. Odcházím ze společnosti, která je zdravá, zisková a má skvělou produktovou nabídku. V životě člověka přijde okamžik, kdy ví, že je hotovo
Dopady
Kdo si polepší, kdo tratí?

Luca de Meo

Odchází z Renaultu, který transformoval na ziskovou společnost, a míří do Keringu, kde má jako krizový manažer stabilizovat klíčovou značku Gucci. Tento přechod představuje pro něj kariérní posun a novou náročnou výzvu mimo automobilový průmysl.

Kering (módní skupina)

Příchod krizového manažera Luci de Mea přináší očekávání zlepšení řízení a stabilizace klíčové značky Gucci, která způsobila propad hodnoty akcií o více než 60 %. De Meo má za úkol obnovit strategii a zastavit krizi.

Renault (skupina Renault)

Odchod krizového manažera Luci de Mea, který přivedl Renault k rekordnímu zisku 4,3 miliardy eur, představuje pro skupinu ztrátu klíčového lídra. Firma nyní musí udržet strategii Renaulution a tempo transformace bez něj.

Dacia

Změna vedení značí větší integraci do skupiny Renault a možné omezení autonomie, což má zajistit lepší strategickou koordinaci. Nová šéfka Katrin Adtová však potvrdila zachování silné DNA značky a pokračování v elektrifikaci.

Denis Le Vot

Jeho odchod z čela Dacie, kde dosáhl historických prodejů, je podle magazínu Automobilwoche výsledkem mocenského boje uvnitř skupiny Renault. Tato výměna může negativně ovlivnit jeho pozici a vliv v rámci koncernu.

Katrin Adtová

Nástup do čela Dacie jí dává za úkol udržet silnou DNA značky a pokračovat v elektrifikaci, přičemž přináší zkušenosti z Mercedesu. Potvrdila plány Dacie plnit emisní limit 0 do roku 2035 a výrobu elektromobilů.

Spotřebitelé Dacie (evropští zákazníci)

Pokračující zaměření Dacie na hodnotu a dostupnou mobilitu znamená, že zákazníci mohou očekávat udržení cenové dostupnosti. Nové vedení podporuje mix technologií včetně elektromobilů, hybridů a LPG.

Renault - vedení značky (Fabrice Cambolivo a výkonné vedení)

Větší centralizace řízení Dacie pod vedení značky má posílit strategickou koordinaci v rámci skupiny. To umožní lepší řízení elektrifikace a modelové nabídky.

Evropský automobilový trh (konkurenční značky, např. Škoda)

Pokračující síla Dacie v prodejích a zaměření na hodnotu představuje rostoucí konkurenci pro ostatní značky v segmentu cenově dostupných vozů. Centralizace řízení Dacie pod Renaultem však může mírně omezit rychlost její expanze.

Kontext
Dříve jsme psali...
Denis Le Vot končí v čele Dacie, nahradí ho Katrin Adtová z Mercedesu
Denis Le Vot skončil k 1. září jako šéf Dacie po mocenském boji uvnitř Renaultu a neúspěšné kandidatuře na post generálního ředitele skupiny.  Zákulisní boj o moc
Luca de Meo nečekaně opouští Renault a přechází do skupiny Kering.
Luca de Meo překvapivě končí v čele Renaultu a stane se generálním ředitelem módní skupiny Kering.  Jak zvládne módu?
Události
Co a kdy?
16. června 2025
Luca de Meo oznámen jako odcházející generální ředitel Renaultu a jmenovaný do skupiny Kering (přechod z automobilového průmyslu do módní skupiny).
1. září 2025
Denis Le Vot nahrazen Katrin Adtovou ve funkci generálního ředitele Dacie.
říjen 2025
Katrin Adtová po měsíci ve funkci prezentovala strategii Dacie včetně konceptu Hipster, potvrzení cíle plnit emisní limit 0 do roku 2035 a podpory mixu technologií (elektromobily, hybridy, LPG).
Profil
Dacia — rumunská značka aut s dlouhou tradicí a moderním portfoliem

Dacia je rumunská automobilka založená v roce 1966, která se od roku 1999 stala součástí skupiny Renault; její název vychází z antického státu Dácie.

Hlavní výrobní závod leží v Colibași (dnes Mioveni) u Pitešti a areál má průmyslovou tradici sahající až do období druhé světové války. V počátcích automobilka vyráběla vozy na licence Renaultu (např. Dacia 1100 jako upravený Renault 8, Dacia 1300 jako kopie Renaultu 12) a později začala vyvíjet i vlastní modely.

Dacia nabízí široké portfolio osobních a užitkových modelů. V nabídce (k listopadu 2021) jsou kompaktní a malé vozy jako Sandero a Logan, SUV Duster, MPV Lodgy a Jogger a užitkové verze jako Dokker. Podle příjmů je Dacia největší rumunskou společností a největším vývozcem, přičemž v roce 2019 prodala 736 654 vozů.

Ve své historii automobilka uvedla řadu modelů, z nichž některé se vyráběly desítky let (např. řada 1300/1310). Mezi staršími modely jsou například Dacia 1100, 1300/1310, Nova, SuperNova nebo Solenza, což ilustruje postupný vývoj od licenčních kopií k samostatně navrženým vozům.

Řeklo se...
Přehled citací
Katrin Adtová
Katrin Adtová

"Mám štěstí, že přicházím ke značce, která je úspěšná. Zároveň je však výzvou, udržet si úspěch i v budoucnu. Je to úplně jiné než přijít někam s potřebou restrukturalizace a okamžité změny"

Denis Le Vot
Denis Le Vot

"Nastal čas rozloučit se. Rozhodl jsem se opustit skupinu Renault a zaměřit se na vlastní projekty"

Luca de Meo
Luca de Meo

"Přišel čas na nová dobrodružství. Odcházím ze společnosti, která je zdravá, zisková a má skvělou produktovou nabídku. V životě člověka přijde okamžik, kdy ví, že je hotovo. Ve skupině Renault jsme za necelých pět let čelili obrovským výzvám a dosáhli toho, co mnozí považovali za nemožné."

Co to je?
Vysvětlení pojmů

💡
Co to je

Plug-in hybrid (PHEV) je typ hybridního vozidla, které využívá více pohonných systémů, přičemž jeden z nich je elektrický. Na rozdíl od běžného hybridu je PHEV napojen na síť a jeho akumulátor lze dobíjet z externího zdroje (zásuvky).

⚙️
Jak to funguje

Akumulátor se dobíjí z externí sítě (nezávislá trakce) a vozidlo pak může jezdit s nulovou produkcí lokálních emisí, což je výhodné zejména ve městech. Pokud je potřeba delší dojezd, vozidlo využívá i spalovací motor, čímž kombinuje výhody obou systémů.

🎯
Proč je to důležité

Pro firemní zákazníky a státní dotace je plug-in hybrid atraktivní – snižuje emise v městě a umožňuje nižší spotřebu paliva při běžném dojíždění. Současně ale vyžaduje investice do dobíjení a jeho skutečný přínos závisí na tom, jak často řidič nabíjí a z jakého zdroje pochází elektřina.

💡
Co to je

Strategie je plán nebo způsob, jak dosáhnout dlouhodobých cílů. Pomáhá nám rozhodnout, jak nejlépe využít omezené zdroje, abychom uspěli. V podnikání nebo ve válce znamená mít jasnou představu, co chceme dosáhnout a jak toho dosáhnout.

⚙️
Jak to funguje

Nejprve si stanovíme jasné cíle. Pak plánujeme kroky, které nám pomohou těch cílů dosáhnout, a rozhodujeme, jak rozdělit zdroje – třeba peníze nebo čas. Strategie může být předem připravená, ale také se může měnit podle situace a nových informací. V praxi to znamená například držet se plánu, ale také být připraven reagovat na změny.

🎯
Proč je to důležité

Strategie pomáhá firmám a organizacím nepřijít zbytečně o peníze nebo čas. Díky ní mají větší šanci uspět, i když okolnosti nejsou vždy jasné a jsou omezené zdroje. Dobře zvolená strategie také umožňuje lépe konkurovat a přizpůsobit se změnám na trhu nebo ve společnosti.

Otestujte se
Kvíz: Přesun vedení v Renaultu a strategie Dacie
Renault

francouzský výrobce automobilů

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/09/2021_Renault_Group_logo.svg


Země: Francie

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/36/Renault_Technocentre,_entrée_de_l'Avancée.jpg

DIČ: FR63441639465

Zaměstnanci: 170.16 (2020)

Sídlo: Boulogne-Billancourt

Web: https://www.renaultgroup.com/ ({"appliedTo":{"val":"Francie"}})

Data pocházejí z datové položky WikiData

Dacia

rumunský výrobce automobilů

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f6/Dacia_2021_logo_green.svg


Země: Rumunsko

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/cd/Dacia,_GIMS_2024,_Le_Grand-Saconnex_(GIMS0127).jpg

CEO: Denis Le Vot (leden 2021 - dosud)

Zaměstnanci: 11.03 (2023)

Sídlo: Mioveni

Výnosy: 26.01 mld. (2023)

Čistý zisk: 529 mil. (2023)

Bilance: 8.6 mld. (2023)

Web: https://www.renaultgroup.com/en/our-brands/dacia

Data pocházejí z datové položky WikiData

Katrin Adt

German businesswoman

Povolání: byznysmen

Narození: 8. května 1972

Místo narození: Bonn

Data pocházejí z datové položky WikiData

Mercedes-Benz

značka automobilů skupiny Daimler AG

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9e/Mercedes-Benz_Logo_2010.svg


Země: Německo

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f1/Stuttgart,_Germany_(3431696457).jpg

Web: https://www.mercedes-benz.com/en/

Data pocházejí z datové položky WikiData

Strojově generováno

Veškerý obsah této stránky je strojově generovaný pomocí pokročilých systémů umělé inteligence (AI). Neprošel redakčním zpracováním a může obsahovat chyby nebo nepřesnosti. Je určen pro získání rychlého přehledu a orientace. Ověřené informace naleznete v původních článcích Hospodářských novin, které jsou uvedené v odkazech u jednotlivých témat.

Poslední aktualizace: 12. 10. 2025 6:01:45