Krach Emmeretail kvůli Pool Holding

Emmeretail Prague končí v Fashion Areně kvůli krachu italské matky Pool Holding

Uzavřené téma o firmě a krizi

Obsah této stránky je strojově generovaný pomocí pokročilých systémů umělé inteligence (AI). Neprošel redakčním zpracováním a může obsahovat chyby nebo nepřesnosti.

2 minuty čtení
Co se děje?

Emmeretail Prague končí v outletové Fashion Areně v Praze, kterou zasáhl krach italské mateřské společnosti Pool Holding. Následkem tohoto krachu došlo k zastavení dodávek od klíčového dodavatele Giorgio Armani, což výrazně ovlivnilo provoz obchodu Emmeretail Prague. Tato česká pobočka podává insolvenční návrh s celkovými dluhy vůči 19 věřitelům dosahujícími 12,5 milionu korun, z toho 10,1 milionu korun vůči společnosti Giorgio Armani. Fashion Arena zatím neplánuje nahradit obchod značky Armani jiným nájemcem, což situaci komplikuje.

Zdroje:

    Nejnovější
    Emmeretail Prague končí v Fashion Areně kvůli krachu italské matky Pool Holding
    24. 7. 2025: Obchod se značkou Armani ve Fashion Areně končí kvůli insolvenci Emmeretail Prague, kterou způsobily problémy mateřské firmy v Itálii.
    Řeklo se...
    Přehled citací
    1 Vysoký dopad
    24. července 2025
    V mezidobí se nepodařilo nalézt jinou dodavatelskou strukturu tak, aby dlužník mohl ve svém podnikání pokračovat. Snaha převést svůj obchod na potenciálního investora se nezdařila. Z těchto důvodů není aktuálně v našich silách zajistit jakékoliv financování, na jehož základě bychom byli schopni ve svém původním obchodním záměru pokračovat.
    2 Střední dopad
    24. července 2025
    Situaci ohledně společnosti Emmeretail a jejího provozu v našem centru sledujeme už delší dobu, insolvenční návrh pro nás tedy není překvapením. V tuto chvíli neuvažujeme o náhradě značky jiným nájemcem, v rámci mateřské skupiny VIA Outlets jsme totiž napřímo v kontaktu se značkou Armani, ale i dalšími relevantními partnery.
    Dopady
    Kdo si polepší, kdo tratí?

    Emmeretail Prague

    Provozovatel prodejny značky Armani podal insolvenční návrh; ztráta zásobování od mateřské skupiny vedla k neschopnosti pokračovat v provozu a návrhu konkurzu. Dluží 12,5 milionu Kč a majetek firmy je omezený, což výrazně omezuje možnosti zachránit podnik.

    věřitelé Emmeretail Prague

    Devatenáct věřitelů bude uplatňovat pohledávky v insolvenčním řízení a pravděpodobně utrpí částečné ztráty v důsledku omezeného majetku dlužníka.

    Giorgio Armani

    Globální značka zažívá pokles poptávky po luxusním zboží, což se promítá do omezení zásobování lokálních prodejců a snižování ziskovosti v regionech. To zvyšuje riziko přerušení dodávek pro tuzemské licence a franšízy.

    Fashion Arena (provozovatel outletu)

    Outlet ztrácí nájemce (Emmeretail/Armani) a čelí volné obchodní jednotce; nahrazení značky může být komplikované kvůli obchodním podmínkám a konkurenčním tlakům na trhu outletů.

    Kontext
    Dříve jsme psali...
    Fakta
    Události
    Co a kdy?
    rok 2024
    Emmeretail Prague byla v roce 2024 zisková.
    rok 2024
    U mateřské značky Giorgio Armani v roce 2024 klesl zisk EBITDA o 24 % na 398 milionů eur.
    Profil
    Armani — italský symbol luxusu od módy po hotely

    Giorgio Armani S.p.A. je celosvětově působící italský módní dům založený v roce 1975 návrhářem Giorgio Armanim. Společnost se zabývá navrhováním, výrobou, distribucí a prodejem luxusních oděvů, šperků, módních doplňků, kosmetiky a obuvi a nabízí je pod několika značkami.

    Mezi hlavní značky patří Giorgio Armani (luxusní dámská a pánská móda), Emporio Armani (zaměřená na poslední módní trendy), Armani Exchange (cenově dostupnější móda pro mladé), Armani Jeans (denimové kolekce), Giorgio Armani Beauty (pleťová a dekorativní kosmetika a parfémy), Giorgio Armani Privé (haute couture) a Armani/Casa (luxusní nábytek a bytový interiér). Dále firma provozuje kolekce a služby jako Armani Junior, EA7, Armani/Ristorante nebo Armani Fiori.

    Armani působí i v oblasti ubytování, stravování, vybavení a výzdoby domů. V roce 2005 zahájila spolupráci s Emaar Properties na vybudování sítě Armani Hotels & Resorts; v roce 2010 byl otevřen první hotel v Dubaji v budově Burdž Chalífa a v roce 2011 druhý v Miláně. Všechny pokoje jsou vybaveny nábytkem Armani/Casa a interiéry byly osobně navrženy Giorgio Armanim. V roce 2014 byl ohlášen záměr vybudovat v Miami rezidenční komplex a šedesátipatrový mrakodrap s 308 luxusními byty byl dokončen v roce 2019.

    Společnost provozuje přes 300 obchodů ve více než 35 zemích a zaměstnává více než 5 500 lidí; v roce 2013 dosáhla zisku 401 milionů eur.

    Otestujte se
    Kvíz: Emmeretail Prague a krach Pool Holding v Fashion Areně
    Armani

    italská luxusní módní společnost

    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7a/Giorgio_Armani.svg


    Země: Itálie

    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/eb/GiorgioArmaniViennaKohlmarkt.jpg

    Založil: Giorgio Armani

    Sídlo: Milán

    Web: https://www.armani.com/

    Data pocházejí z datové položky WikiData

    Strojově generováno

    Veškerý obsah této stránky je strojově generovaný pomocí pokročilých systémů umělé inteligence (AI). Neprošel redakčním zpracováním a může obsahovat chyby nebo nepřesnosti. Je určen pro získání rychlého přehledu a orientace. Ověřené informace naleznete v původních článcích Hospodářských novin, které jsou uvedené v odkazech u jednotlivých témat.

    Poslední aktualizace: 3. 10. 2025 2:39:21