Čeští byznysmeni a filantropie
Čeští byznysmeni mění přístup k charitě, chtějí vidět výsledky a měřitelný dopad
Obsah této stránky je strojově generovaný pomocí pokročilých systémů umělé inteligence (AI). Neprošel redakčním zpracováním a může obsahovat chyby nebo nepřesnosti.
Co se děje?
Čeští podnikatelé začínají měnit svůj přístup k charitě, kladou důraz na viditelné výsledky a měřitelný dopad svých dobročinných aktivit. Průkopnická filantropická generace z řad byznysmenů, kteří zakládali své firmy od roku 2000, se nyní často věnuje charitativním aktivitám, které zahrnují do závětí. V rámci posledních deseti let se objem darovaných prostředků v Česku výrazně zvýšil, přičemž po zohlednění inflace se objem prostředků zdvojnásobil. Významní dárci se zaměřují na systémové změny, jako jsou reforma vzdělávání a řešení exekucí, zatímco menší dárci se soustředí na okamžitou reakci na katastrofy.
Zdroje:
Čeští byznysmeni mění přístup k charitě, chtějí vidět výsledky a měřitelný dopad

Dříve jsme psali...
Příbuzná témata
Historický kontext
Vysvětlení pojmů
Česko
stát ve střední Evropě
Kontinent: Evropa
Hlavní město: Praha
Rozloha: 78.87 tis. km²
Populace: 10.91 mil. (leden 2025)
Měna: koruna česká (8. února 1993 - dosud)
HDP: 250.68 mld. CZK (leden 2019)
Data pocházejí z datové položky WikiData
Kvíz: Filantropie českých podnikatelů
Strojově generováno
Veškerý obsah této stránky je strojově generovaný pomocí pokročilých systémů umělé inteligence (AI). Neprošel redakčním zpracováním a může obsahovat chyby nebo nepřesnosti. Je určen pro získání rychlého přehledu a orientace. Ověřené informace naleznete v původních článcích Hospodářských novin, které jsou uvedené v odkazech u jednotlivých témat.
Poslední aktualizace: 3. 10. 2025 6:02:39