Propouštění ve firmě Notino navzdory úspěchu

Šéf Notina Zbyněk Kocián vysvětluje propouštění 300 lidí navzdory rekordním tržbám

Uzavřené téma o firmě

Obsah této stránky je strojově generovaný pomocí pokročilých systémů umělé inteligence (AI). Neprošel redakčním zpracováním a může obsahovat chyby nebo nepřesnosti.

2 minuty čtení
Co se děje?

Notino, jeden z největších evropských online prodejců parfémů a kosmetiky, zaznamenal v posledním fiskálním roce rekordní tržby ve výši 1,57 miliardy eur s meziročním růstem o 18 %. Přesto firma propustila 300 zaměstnanců včetně třetiny představenstva.

Toto propouštění souvisí s vnitřní transformací zaměřenou na zjednodušení procesů a zvýšení efektivity, kterou inicioval generální ředitel Zbyněk Kocián s cílem zlepšit udržitelnost růstu a ziskovost. Notino se dále soustředí na inovace v personalizaci a využití dat pro lepší zákaznickou zkušenost.

Důvody pro propouštění zahrnují přílišnou složitost a neefektivitu v řízení, což firma nyní vyhodnocuje a reviduje pro efektivnější fungování. Aktuálně se Notino snaží optimalizovat své procesy, aby zůstalo konkurenceschopné a relevantní na dynamickém trhu.

Zdroje:

    Nejnovější
    Šéf Notina Zbyněk Kocián vysvětluje propouštění 300 lidí navzdory rekordním tržbám
    18. 8. 2025: Notino navzdory rekordním tržbám propustilo desetinu zaměstnanců a zásadně mění vnitřní fungování kvůli těžkopádnosti a složitosti.
    Dopady
    Kdo si polepší, kdo tratí?

    Notino

    Společnost vykazuje rekordní tržby, zároveň ale provádí rozsáhlou interní transformaci včetně propouštění a změn vedení, což krátkodobě zvyšuje nejistotu, ale má za cíl dlouhodobě zvýšit efektivitu a ziskovost.

    Zaměstnanci Notino

    Transformace vedla k propuštění zhruba 300 lidí a restrukturalizaci managementu, což má pro zaměstnance přímé negativní důsledky na pracovní místa a stabilitu týmu.

    Zbyněk Kocián

    Jako generální ředitel inicioval a řídí transformační kroky společnosti s cílem zjednodušit a zefektivnit fungování firmy, čímž posiluje strategickou kontrolu nad dalším vývojem.

    Akcionáři / investoři Notino

    Rekordní tržby zvyšují potenciál výnosů, ale nákladná transformace a krátkodobé riziko odchodu manažerů mohou zvýšit nejistotu ohledně krátkodobé návratnosti.

    Douglas a Sephora (konkurence)

    Notino má silnou pozici v online prodeji a v některých zemích vysoký tržní podíl, což zvyšuje tlak na konkurenty v segmentu parfumerie a kosmetiky.

    Zahraniční zákazníci Notino

    Zahraniční klientela byla a je hlavním motorem růstu firmy; inovace a personalizace by pro tyto zákazníky měly zlepšit nákupní zkušenost.

    Kontext
    Dříve jsme psali...
    Profil
    Notino — významný evropský prodejce parfémů a kosmetiky

    Společnost Notino (do roku 2016 Parfums.cz) byla založena v roce 2004 jako internetová parfumerie a patří k významným online prodejcům parfémů a kosmetiky v Evropě. V dubnu 2017 mateřská společnost Internet Shop, s.r.o. změnila název na Notino, s.r.o., čímž sjednotila svůj název s obchodní značkou.

    Firma se specializuje na prodej parfémů a kosmetiky. Původně fungovala pouze jako e‑shop, později zprovoznila i výdejny zboží a akvizicemi rozšířila své působení o kamenné prodejny.

    Notino působí ve 28 evropských zemích. Po prvním e‑shopu v Česku postupně expandovala na Slovensko (2005), do Polska (2006), do Německa a Rakouska (2007), do Maďarska (2008), Rumunska (2009), na Ukrajinu (2010), do Bulharska (2012), do Slovinska a Španělska (2013), do Portugalska (2014) a do Velké Británie (2015). V roce 2017 spustila nové e‑shopy ve Francii, Itálii, Belgii, Nizozemsku, Chorvatsku, Řecku a ve Švédsku, Finsku a Dánsku; v témže roce koupila německého prodejce Mussler Beauty.

    Společnost získala několik ocenění a vykazovala rychlý růst: Deloitte ji označil za druhou nejrychleji rostoucí firmu ve střední a východní Evropě. V roce 2015 dosáhl obrat 4,5 miliardy Kč a v roce 2016 5,9 miliardy Kč. E‑shop získal v soutěži ShopRoku Cenu popularity (2010–2012), v letech 2015 a 2016 Cenu kvality v kategorii Krása a zdraví a v roce 2016 i absolutní Cenu kvality; na Slovensku obsadilo Parfums.cz v letech 2009–2013 první místo v Ceně popularity a v letech 2015 a 2016 bylo absolutním vítězem Ceny kvality.

    Notino

    firma v České republice

    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f6/Notino_logo.png


    Země: Česko

    Založil: Michal Zámec

    IČO: 27609057

    Zaměstnanci: 1.59 (leden 2023)

    Sídlo: Brno

    Výnosy: 23.27 mld. (leden 2023)

    Čistý zisk: 646.62 mil. (leden 2023)

    Bilance: 7.96 mld. (30. dubna 2023)

    Web: http://www.notino.cz/

    Data pocházejí z datové položky WikiData

    Otestujte se
    Kvíz: Notino — transformace, propouštění a rekordní tržby

    Strojově generováno

    Veškerý obsah této stránky je strojově generovaný pomocí pokročilých systémů umělé inteligence (AI). Neprošel redakčním zpracováním a může obsahovat chyby nebo nepřesnosti. Je určen pro získání rychlého přehledu a orientace. Ověřené informace naleznete v původních článcích Hospodářských novin, které jsou uvedené v odkazech u jednotlivých témat.

    Poslední aktualizace: 3. 10. 2025 4:36:59