Iniciativa Dobré ráno, Česko

Češi ovládli žebříček nejvtipnějších národů podle průzkumu Remitly.

Uzavřené téma o politice a společnosti

Obsah této stránky je strojově generovaný pomocí pokročilých systémů umělé inteligence (AI). Neprošel redakčním zpracováním a může obsahovat chyby nebo nepřesnosti.

2 minuty čtení
Co se děje?

Iniciativa Dobré ráno, Česko byla oficiálně představena s cílem zlepšit obraz Česka v zahraničí a vytvořit silný národní příběh. Projekt vedený ministerstvem zahraničních věcí, státními agenturami a podnikateli se opírá o inspiraci z Finska a zaměřuje se na posílení české značky s významem pro exportní ekonomiku. Export tvoří 80 % českého HDP, a proto je pozitivní vnímání země klíčové. Veřejnost se může zapojit prostřednictvím ankety k propagaci země. Iniciativa klade důraz na spolupráci veřejného a soukromého sektoru a inkluzivitu pro osvojení nového brandu veřejností.

Česko bylo podle průzkumu Remitly označeno za nejvtipnější národ světa, což vyvolává debatu o identifikaci dalších silných stránek země pro budoucí prosperitu[2].

Zdroje:

  1. Jsme nejvtipnější na světě. Hurá! A teď hledejme silné stránky, co zajistí prosperitu

Nejnovější
Češi ovládli žebříček nejvtipnějších národů podle průzkumu Remitly.
01. 8. 2025: Česko je podle průzkumu Remitly nejvtipnějším národem světa, což otevírá debatu o hledání dalších silných stránek pro budoucí prosperitu.
Řeklo se...
Přehled citací
1 Střední dopad
19. června 2025
Úspěšná země má svůj příběh o tom, v čem je dobrá. A umí ho vyprávět
Dopady
Kdo si polepší, kdo tratí?

Dobré ráno, Česko

Národní brandingová iniciativa, která koordinuje stát, byznys a veřejnost a má za cíl zlepšit vnímání Česka v zahraničí a přinést ekonomické benefity.

CzechTrade

Státní agentura, jejíž vedení zdůrazňuje význam pozitivního obrazu země pro exportéry; branding může přímo podporovat exportní aktivity, které jsou ekonomicky významné.

Exportéři (český exportní sektor)

Vývozci mohou získat konkurenční výhodu a vyšší marže díky zlepšení mezinárodní reputace Česka, což má přímý dopad na obchodní výsledky.

Ministerstvo zahraničních věcí

Úřad se aktivně podílí na oficiálním představení národního brandu.

Turistický sektor

Silný národní brand může zvýšit turistický ruch a příjmy, přičemž příklady zahraničí ukazují měřitelné přínosy pro cestovní ruch.

Veřejnost (občané)

Občané jsou zapojováni prostřednictvím ankety a inkluzivního přístupu, což může posílit sociální soudržnost a přijetí nového brandu.

Marek Pyszko

Zvláštní zmocněnec za projekt, jehož zdůrazňování ekonomických přínosů brandingu posiluje legitimitu a směr iniciativy.

Investoři a talentovaní experti

Lepší národní značka může zlepšit přitažlivost Česka pro investory a odborné talenty, což podporuje dlouhodobý ekonomický rozvoj.

Kontext
Dříve jsme psali...
Iniciativa Dobré ráno, Česko má zlepšit obraz země v zahraničí
Stát a podnikatelé spouštějí iniciativu Dobré ráno, Česko, která má s pomocí veřejnosti vytvořit silný národní brand a zlepšit pověst Česka v zahraničí.  Jaké je české eso?
Ještě není...
International Comparison
Jak šel čas
Historický kontext
🗳️
rok 2025
Sběr odpovědí veřejnosti v anketě iniciativy „Dobré ráno, Česko“ (anketa bude probíhat do konce roku 2025)
Veřejnost je vyzvána k účasti v anketě, kde může navrhovat, čím by se Česko mělo v zahraničí pochlubit; odpovědi budou sbírány do konce roku.
Odpovědi mají sloužit jako základ pro budoucí prezentaci země a tvorbu národního brandu, což má ekonomický význam pro exportéry.
Česko je v žebříčku národních brandů zatím kolem 30. místa
Co to je?
Vysvětlení pojmů
Česko

stát ve střední Evropě

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/cb/Flag_of_the_Czech_Republic.svg

Kontinent: Evropa

Hlavní město: Praha

Rozloha: 78.87 tis. km²

Populace: 10.91 mil. (leden 2025)

Měna: koruna česká (8. února 1993 - dosud)

HDP: 250.68 mld. CZK (leden 2019)

Data pocházejí z datové položky WikiData

Otestujte se
Kvíz: Iniciativa Dobré ráno, Česko
Ministerstvo zahraničních věcí České republiky

ministerstvo České republiky

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/ea/MZVlogo.png


Země: Česko

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e6/Cerninsky_palac.jpg

IČO: 45769851

DIČ: CZ45769851

Sídlo: Praha

Web: https://mzv.gov.cz

Data pocházejí z datové položky WikiData

Finsko

stát v severní Evropě

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/bc/Flag_of_Finland.svg

Kontinent: Evropa

Hlavní město: Helsinky (8. dubna 1812 - dosud)

Rozloha: 338.48 tis. km² (leden 2023)

Populace: 5.61 mil. (29. února 2024)

Měna: euro (leden 1999 - dosud)

HDP: 280.83 mld. EUR (2022)

Data pocházejí z datové položky WikiData

Strojově generováno

Veškerý obsah této stránky je strojově generovaný pomocí pokročilých systémů umělé inteligence (AI). Neprošel redakčním zpracováním a může obsahovat chyby nebo nepřesnosti. Je určen pro získání rychlého přehledu a orientace. Ověřené informace naleznete v původních článcích Hospodářských novin, které jsou uvedené v odkazech u jednotlivých témat.

Poslední aktualizace: 3. 10. 2025 7:36:06