Kingdom Come: Deliverance II je druhé pokračování historického akčního RPG od českého studia Warhorse Studios, vydané 4. února 2025. Hra se odehrává v Čechách roku 1403, nabízí rozsáhlý otevřený svět, historicky věrné lokace a profesionální český dabing.
Kingdom Come: Deliverance II a rozvoj turismu v Česku
Nový komiks Kingdom Come: Ztracené příběhy prohlubuje děj herní série
Obsah této stránky je strojově generovaný pomocí pokročilých systémů umělé inteligence (AI). Neprošel redakčním zpracováním a může obsahovat chyby nebo nepřesnosti.
Co se děje?
Nový oficiální komiks „Kingdom Come: Ztracené příběhy“ rozšiřuje svět Kingdom Come: Deliverance II o tři samostatné příběhy vedlejších postav a potvrzuje pokračující transmediální podporu značky ze strany Warhorse Studios[9].
Warhorse Studios po vydání Kingdom Come: Deliverance II dosáhlo výrazného ekonomického úspěchu: tržby studia vzrostly na přibližně 2,7 miliardy korun a čistý zisk činí zhruba jednu miliardu korun, což potvrzuje komerční přínos hry pro firmu[8]. Hra má odhadovaně kolem tří milionů prodaných kopií a studio i po akvizici skupinou Embracer pokračuje ve vývoji s deklarovanou tvůrčí svobodou[1][7][4].
Vydání hry mělo přímý dopad na domácí cestovní ruch: data ukazují nárůst návštěvnosti historických památek (Kutná Hora, Trosky, Malešov) až o desítky procent zejména mezi mladými a zahraničními návštěvníky; obnovy památek v Kutné Hoře a aktivity kolem hry společně přispěly k turistickému nárůstu[2][5][6].
Hra i doprovodné produkty (první příběhové DLC „Barvy smrti“, ohlášený druhý datadisk a luxusní artbook) spolu s komiksem vytvářejí trvalý obsahový ekosystém, který posiluje značku Warhorse a zvyšuje její viditelnost na domácím i zahraničním trhu[1][3][4][9].
Zdroje:
Nový komiks Kingdom Come: Ztracené příběhy prohlubuje děj herní série
Kdo si polepší, kdo tratí?
Warhorse Studios
Vývojář hry zažil výrazný komerční úspěch díky prodejům KCD2, vydal DLC a rozšíření a vykázal rekordní tržby a zisk, což posílilo jeho pozici v rámci Embraceru.
Kutná Hora (město)
Město zaznamenalo výrazný nárůst turistů díky KCD2, vyšší příjmy z turismu, více přespání a nové aktivity/projekty spojené s hrou.
Místní turistické a zážitkové projekty (KCD Live, The Chamber/The Chamber – Kingdom Come Experience)
Projekty a firmy nabízející herní zážitky a akce v regionu těží z vyšší návštěvnosti, rozšiřují nabídku a prodávají více vstupenek (fanfesty, únikové hry, večerní prohlídky).
Warhorse – zaměstnanci a tvůrčí vedení (Martin Klíma, Daniel Vávra, Martin Frývaldský a další)
Tvůrci a vedení studia si udrželi kreativní kontrolu, sklízí uznání i finanční úspěch; vývojáři i producenti čelí zvýšené poptávce po obsahu a dalšímu tlaku na rychlé rozšiřování.
Embracer Group
Mateřská skupina profitovala z úspěchu Warhorse, ale čelí meziročnímu poklesu tržeb; poskytla Warhorse financování a krátkodobou půjčku, takže dopad je jak pozitivní (příjmy), tak rizikový (tlak na zvýšení zájmu).
Turisté mladší 15–25 a zahraniční návštěvníci
Zvýšený zájem o návštěvy lokací spojených s hrou, více mladých a zahraničních turistů konzumujících nabídku měst a aktivit.
Embracerovi investoři/akcionáři
Úspěch KCD2 zlepšuje vyhlídky a může podpořit akcie, nicméně skupina vykazuje propad tržeb a investoři sledují potřebu zvýšit zájem o tituly; výsledky jsou tedy kombinací optimismu a obav.
Český herní průmysl (studia celkově)
Úspěch KCD2 přispívá k očekávanému růstu odvětví v ČR pro rok 2025, přináší exportní úspěch a pozitivní signál pro investice a reputaci českých studií v zahraničí.
Dříve jsme psali...
České firmy jako Warhorse Studios i Primoco bodují na světových trzích
Warhorse Studios hlásí miliardové tržby a zisk díky Kingdom Come: Deliverance 2
Kutná Hora a její gotické skvosty prošly od 90. let zásadní obnovou.
Historik Aleš Pospíšil popisuje unikátní vývoj a památky Kutné Hory, města dvou katedrál.
Martin Klíma popisuje vývoj Kingdom Come: Deliverance 2 po prodeji Embracer
Warhorse Studios: české studio, které přineslo realistické středověké RPG
Warhorse Studios s.r.o. je české vývojářské studio specializované na tvorbu počítačových her, založené v roce 2011 skupinou vývojářů z 2K Czech, ALTAR Games, Bohemia Interactive a Codemasters.
Studio se proslavilo vydáním svého prvního titulu Kingdom Come: Deliverance, open-world RPG zasazeného do Čech roku 1403, které vyšlo 13. února 2018 a bylo částečně financováno crowdfundingem na Kickstarteru (přibližně 31,5 milionu Kč). Hra se prodala ve dvou milionech kusů a doprovodné DLC v počtu zhruba 500 tisíc, což výrazně přispělo k finančnímu úspěchu studia.
Původními vlastníky byli finančník Zdeněk Bakala (70 %) a vývojáři Daniel Vávra (17 %) a Martin Klíma (13 %), přičemž sídlo studia se nacházelo v komplexu Forum Karlín patřícím Bakalovi. V únoru 2019 studio koupila rakouská společnost Koch Media, součást korporace Embracer Group, za 41,8 milionu eur.
Warhorse Studios pokračovalo v sérii oznámením další části; pokračování Kingdom Come: Deliverance II bylo oznámeno 18. dubna 2024 a vyšlo 4. února 2025, dostupné na platformách Microsoft Windows, PlayStation 5 a Xbox Series X/S.
Příbuzná témata
Historický kontext
Vysvětlení pojmů
Co to je
Jak to funguje
Hráč ovládá postavu Jindřicha a plní úkoly v reálných středověkých městech a vesnicích (např. Kutná Hora, okolí Trosek). Hra rozšířila mechaniky i obsah prvního dílu (lepší umělá inteligence, nové zbraně) a vyšla na PC a současné konzole; studio investovalo stovky milionů korun a zdvojnásobilo počet zaměstnanců. Prodeje byly silné — milion kusů první den a několik milionů během měsíců — což z ní dělá komerční úspěch.
Proč je to důležité
Hra přináší velký příjem studiu a distributorovi, zvyšuje zájem o české dějiny a může podpořit turistiku v reálných lokalitách zobrazených ve hře. Silné prodeje a mezinárodní úspěch také zlepšují postavení českého herního průmyslu na světě a umožní další investice a tvorbu nových projektů.
Co to je
Warhorse Studios je české herní vývojářské studio založené v roce 2011. Tvoří počítačové hry a proslavilo se historickým RPG Kingdom Come: Deliverance (2018).
Jak to funguje
Studio vyvíjí hry od nápadu přes financování až po prodej; první hru částečně zaplatili hráči přes Kickstarter a pak ji prodávali na PC a konzole. Majiteli byly Zdeněk Bakala (70 %) a dva vývojáři; v únoru 2019 studio koupila společnost Koch Media (Embracer Group) za 41,8 mil. eur. Díky prodeji 2 milionů kopií a stovek tisíc doplňků studio rychle vydělalo a stalo se hodnotnou položkou při akvizici.
Proč je to důležité
Warhorse ukazuje, jak české studio může z crowdfundingu a kvalitní hry vybudovat firmu s hodnotou přes miliardu korun. Akvizice Embraceru ilustruje, kdo z finančního i kreativního sektoru těží z úspěchu hry a jak se zisky přemění v strategickou koupi větší skupinou.
Kingdom Come: Deliverance II
česká videohra z roku 2025
Data pocházejí z datové položky WikiData
Kvíz: Kingdom Come: Deliverance II a jeho vliv
Česko
stát ve střední Evropě
Kontinent: Evropa
Hlavní město: Praha
Rozloha: 78.87 tis. km²
Populace: 10.91 mil. (leden 2025)
Měna: koruna česká (8. února 1993 - dosud)
HDP: 250.68 mld. CZK (leden 2019)
Data pocházejí z datové položky WikiData
Strojově generováno
Veškerý obsah této stránky je strojově generovaný pomocí pokročilých systémů umělé inteligence (AI). Neprošel redakčním zpracováním a může obsahovat chyby nebo nepřesnosti. Je určen pro získání rychlého přehledu a orientace. Ověřené informace naleznete v původních článcích Hospodářských novin, které jsou uvedené v odkazech u jednotlivých témat.
Poslední aktualizace: 13. 12. 2025 21:18:29