Expanze Woolworth a dalších značek na český trh
Na český trh letos vstoupily značky jako Woolworth, Chanel či Koykan
Obsah této stránky je strojově generovaný pomocí pokročilých systémů umělé inteligence (AI). Neprošel redakčním zpracováním a může obsahovat chyby nebo nepřesnosti.
Co se děje?
Německý diskontní řetězec Woolworth GmbH plánuje expanzi na český trh, kde otevře první dvě prodejny v Třebíči a Žatci. Řetězec se zaměřuje na cenově dostupné zboží, včetně oblečení, domácích potřeb, elektroniky a drogerie, což může přinést konkurenci pro stávající maloobchodní řetězce v menších městech s populací kolem 12 tisíc obyvatel[1]. Tato expanze je součástí širší strategie posílení pozice ve střední Evropě, přičemž na podzim se plánuje i vstup na slovenský trh s cílem do poloviny příštího roku otevřít asi dvacet poboček[1].
Kromě Woolworthu letos na český trh vstupují i značky jako Chanel či Koykan, což znamená, že nové značky v Česku dosáhnou počtu téměř padesáti, a to převážně v oblasti módy, gastronomie a luxusního segmentu[2]. Tato situace odráží obecnější trend rozšiřování nabídky spotřebitelům v Česku, čímž se posiluje konkurence na trhu[2].
Zdroje:
Na český trh letos vstoupily značky jako Woolworth, Chanel či Koykan

Kdo si polepší, kdo tratí?
Woolworth GmbH
Woolworth vstupuje na český a slovenský trh a plánuje otevření desítek provozoven, což představuje významnou expanzní příležitost pro firmu v regionu. Očekává se rychlé rozšíření s přímým dopadem na tržby a síť obchodů.
Pepco
Jako jeden z hlavních domácích diskontních hráčů čelí Pepco zvýšené konkurenci nových řetězců (včetně Woolworth), což může brzdit jeho další růst a tlak na marže. Dopad bude středně závažný vzhledem k jeho silné pozici na trhu.
KiK
KiK je etablovaný diskontní hráč, kterého vstup nových nízkonákladových řetězců oslabí v konkurenčním boji o lokality a zákazníky. Dopad bude střední, protože řetězec již aktivně expanduje a modernizuje síť.
Action
Action, jako rychle rostoucí diskont, bude čelit dalšímu konkurenčnímu tlaku od nově vstupujících řetězců na český trh, což může omezit tempo a efektivitu její expanze. Dopad je střední vzhledem k aktivitě všech hráčů v segmentu.
CPI Property Group (vlastníci obchodních center)
Majitelé obchodních center získají nového nájemce a širší nabídku zboží, což může zvýšit návštěvnost a atraktivitu center zejména v retail parcích. Dopad je pozitivní díky možnosti doplnit sortiment a přilákat nové zákazníky.
Spotřebitelé v menších městech
Zavedení Woolworthu a dalších diskontů do menších měst zvýší dostupnost cenově dostupného zboží a rozšíří nabídku pro místní obyvatele. Jedná se o měřitelný pozitivní dopad na dostupnost a výběr sortimentu.
Retail parky (majitelé a provozovatelé retail parků)
Retail parky zůstaly pro mnoho obchodníků velmi atraktivní destinací pro diskontní řetězce; nové pobočky jako Woolworth mohou zvýšit obsazenost a frekvenci návštěv. Dopad je středně významný vzhledem k ekonomické výhodnosti tohoto formátu.
Cushman & Wakefield (poradenská společnost)
Rostoucí zájem zahraničních značek o český trh zvyšuje poptávku po poradenských a pronájmových službách, což pro Cushman & Wakefield znamená více obchodních příležitostí. Dopad je mírně pozitivní a průběžný.
Luxusní značky (butiky v Praze)
Praha i nadále přitahuje prémiové značky, které rozšiřují své butiky v centru; jejich přítomnost posiluje prestiž obchodních lokalit a turismus. Dopad je pozitivní, avšak omezený na centrální lokality.
Dříve jsme psali...
Německý diskontní řetězec Woolworth otevírá prodejny v Česku

20
20 poboček do pol. 2026
(6. 6. 2025)
Třebíč; Žatec
první české prodejny
(6. 6. 2025)
800
800+ prodejen celkem
(6. 6. 2025)
Petr Juliš
ředitel provozu ČR/SR
(6. 6. 2025)
16
16 značek v 1. pol.
(25. 6. 2025)
50
oček. ~50 značek
(Invalid Date)
Třebíč; Žatec
první české prodejny
(6. 6. 2025)
800+
800+ prodejen celkem
(6. 6. 2025)
Petr Juliš
ředitel provozu ČR/SR
(6. 6. 2025)
16
16 značek v 1. pol.
(25. 6. 2025)
50
oček. ~50 značek
(25. 6. 2025)
Příbuzná témata
International Comparison
Historický kontext
Kvíz: Vstup Woolworthu a expanze značek na český trh
Česko
stát ve střední Evropě
Kontinent: Evropa
Hlavní město: Praha
Rozloha: 78.87 tis. km²
Populace: 10.91 mil. (leden 2025)
Měna: koruna česká (8. února 1993 - dosud)
HDP: 250.68 mld. CZK (leden 2019)
Data pocházejí z datové položky WikiData
Woolworth GmbH
European chain of discount department stores
Data pocházejí z datové položky WikiData
Strojově generováno
Veškerý obsah této stránky je strojově generovaný pomocí pokročilých systémů umělé inteligence (AI). Neprošel redakčním zpracováním a může obsahovat chyby nebo nepřesnosti. Je určen pro získání rychlého přehledu a orientace. Ověřené informace naleznete v původních článcích Hospodářských novin, které jsou uvedené v odkazech u jednotlivých témat.
Poslední aktualizace: 3. 10. 2025 4:21:05